



Wykonanie dla punktów stałych
Wsporniki przeznaczone do wykonywania punktów stałych, montuje się przed zmianą kierunku prowadzenia długich odcinków horyzontalnych, zazwyczaj poprzedzane są kompensatorem. Ilość i umiejscowienie zależy od przebiegu ścieżki spalinowej.
Wykonanie dla punktów przesuwnych
Umożliwiają swobodne przemieszczanie się przewodu spalinowego, w zależności od potrzeb wykonywane jako przegubowe lub ślizgowe.
Kluczowe jest projektowanie
Przy projektowaniu wsporników i podpór należy również uwzględnić wartość sił wynikających z wydłużalności termicznej poszczególnych odcinków i oporów generowanych przez meszki kompensacyjne dla danych temperatur oraz długości poszczególnych odcinków. Jest to kontr-reakcja wynikająca ze sztywności sprężystej kompensatorów podczas pracy.
Ważnym aspektem jest odpowiednie zakotwienie do elementów konstrukcyjnych, tak aby w sposób sztywny mogły przenosić one reakcje podporowe i stanowić odpór podczas wydłużenia poszczególnych odcinków układu.